100 nap – Ketózz és fuss!

Változtasd meg az életed ketogén étrenddel!

Kiestem a ketózisból! Most mi lesz…

Tőlem is olvashattad már, hogy kiestem, ha valami olyat ettem, ami a napi szénhidrát keretemen felül volt. Ez úgy működik, ha túllépem, akkor nem leszek ketózisban. Hogy ez mennyi? Az elmúlt évek tapasztalata szerint a testem könnyű ketózisban marad akár még napi 50 gramm szénhidrát fogyasztása mellett is, főleg, ha sportolok is mellette, akár a 60-70 g is bele tud férni egy napba. De ez nem egy mély ketózis, vagyis az energiaellátátás erősen akadozhat, a szervezet nem tud teljesen zsírból energiát előállítani, így a könnyebbik utat keresi, a szénhidrátot. Ez az átmeneti rész annyira időnként nem kellemes, enervált, kedvetlen lehetsz, így nem igazán éri meg a határvonalon egyensúlyozgatni hosszú távon. Szóval azért a mindennapokban igyekszem a 20-40 gramm közti határértéken belül maradni.

Persze vannak helyzetek, amikor az ember “véletlenül” eszik meg olyasmit, aminek nem volt teljesen tisztában az összetételével és bizony kidobja. Ilyen volt nekem múltkor az IKEA-ban a barnamártás, ami tudtam, hogy lisztes, de mondom olyan kicsi mennyiség… Hát pont elég volt, hogy visszadobjon a start mezőre. De engem kidob a brokkoli is, hiába megengedhető zöldség, többször teszteltem.

Eldobni mindent!

Bizony, amikor már hosszú hetek óta ketózisban vagyok, azért alaposan meggondolom, hogy mit eszek meg, hogy nehogy előforduljon, hiszen minél mélyebbre megyek a nyúl üregében, annál hatékonyabban dolgozik a szervezet, vagyis a zsíradaptáció. Magyarán ég a zsír és egy állandósult energiaforrásként folyamatosan ellát. Nagyon szeretem ezt az érzést.

De annyira nem vagyok ketonáci, hogy adott esetben egy ünnep pl. karácsony, a gyerekeim születésnapja vagy a nyaralás miatt ne tudnám megszakítani, hogy együtt egyek a családdal, meg hát, emberek vagyunk, van az a pont, amikor minden összefog ellenünk és belefojtjuk a bánatunkat egy csokitortába. Nekem a fokhagymás sajtos-tejfölös friss lángos az, amiért már többször megtörtem a ketózist önként!

Én azon a véleményen vagyok, hogy egyszer-egyszer eszek, de akkor az igazit. A műédesítős, műhabos, maglisztes furaízű izéket engem nem elégítenek ki és nem tartom őket semmivel sem egészségesebbnek, így inkább legyen ünnep az az egy-egy, mint mindennapos sütikézés.

Van visszaút?

Persze, mindig van! Ilyenkor persze nem mindegy, hogy ez egy szelet akármi volt vagy onnantól kezdve napokon át szénhidráton működött a szervezet, mert egy kis félreevésből vagy ivásból már akár másnapra vissza lehet állítani a könnyű ketózist. Ha azonban napokig a párhuzamos univerzumban tartózkodtam, akkor vissza kell menni a start mezőre.

A visszálláshoz nem kell mást tenned, mint újra követni a ketogén étrend szabályait és pár nap múlva ismét elkezd ketonokat termelni a szervezeted.

Amivel felgyorsíthatod a szénhidrát raktárak kiürülését, az a sport és/vagy a böjt, vagy időszakos böjt. Ha nagy volt a félrezabálás, akkor ásványi anyagokat érdemes pótolni útban a ketózisba, mert különben újra át kell esni a ketoflu-n, de ez is teljesen változó, van amikor meg sem érzem az átállást különösebben, van amikor 3 napos migrén kínoz.

Szóval nem kell kétségbe esni! Folytatni kell tovább, vagy elkezdeni újra, a módszer ugyanúgy működni fog!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

három × 4 =