100 nap – Ketózz és fuss!

Változtasd meg az életed ketogén étrenddel!

A szénhidrátcsökkentett élet első lépései

Átlag ember nem számolja mit eszik. Régebben én sem feltétlenül tudtam mit reggeliztem és mennyit. Két fánk volt? Vagy három? Kakaóval? Ebédre tészta zöldséggel (mert az egészséges) vagy vmi Mc menü. És desszert! Az mindig kell! Arra külön gyomor van! Hat után nem eszünk! De hatig végzek ezzel az egész almáspitével!

Anyaként rendszeresen megettem a gyerekek maradékait, mert ugye ételt nem dobunk ki. Ki nem dobtam, remekül elraktároztam mindent zsírpárnaként!

Mennyi szénhidrát ez? Több száz, rosszabb esetben több ezer gramm NAPONTA! Nem csoda, hogy nem működik jól a szervezetünk!

Vagy ha már egészségtudatos vagyok, akkor fánk helyett teljes kiörlésű vagy tönköly lekváros kótyomfittyet választok (biolekvárral természetesen).

Az ebéd durumtészta, és az almáspitét vmi gezemice lisztből sütöm. Sajnos ez még mindig rengeteg szénhidrát. Nem tűnik soknak, főleg ha valaki elvileg odafigyel. Ezért mielőtt valaki ketogén étrendre adja a fejét, érdemes egy pár napig/hétig utánaszámolni mennyit is fogyasztunk. Egymillióféle kalkulátor áll rendelkezésre, ami megadja egy étel makróit – kalória, szénhidrát, zsír és fehérje. Nekem a Yazio app vált be, de nagyon sokan a Kalóriabázist használják.

Kalóriában is lesznek ám meglepetések. Hiába a light cola az öt nutellás, szénhidrátcsökkentett lisztből sütött palacsinta mellé 🙂

És akkor még nem beszéltünk a rejtett cukrokról 🙂 Sokan mondják, hogy: De hát nem ettem semmi cukrosat, odafigyelek! Aztán kiderül, hogy a szószok, a hab a kávéban, vagy a gyümölcslevek kimaradtak a számolásból.

Ha ez megvan, akkor érdemes több dolgon elgondolkodni. Amennyiben továbbra is a keto a cél, akkor egy napi 500-1000 g-os átlag ch fogyasztás után, fokozatosságra törekedve csökkentsünk. Elsőként úgy, hogy nemet mondunk egy fagyira vagy sütire. Vagy gyümölcsre! Bezony! A kilószámra falt édes gyümölcs ugyanúgy beletartozik! Sőt, nagy meglepetés volt a számomra is, hogy a zöldségek pl. hagyma is mennyi szénhidrátot tartalmaz!

Ha vki huzamosabban képes tartani a napi 100 g-ot, elosztva, akkor már számol, odafigyel, és lassan menni fog a napi 20-30 g is.

De ha egyből megvonjuk a szervezettől a szénhidrátot drasztikusan, úgy ne csodálkozzunk ha kritikus üzemzavar támad!

Azért írok erről, mert nem először találkozom azzal, hogy valaki normál étrendből úgy beleugrik a ketoba, hogy nem eszik semmi szénhidrátot. Még így is többet evett, mint gondolja, de a gyengeség mellett idegesség, erős fejfájás, koncentrációs zavarok, memória problémák léphetnek fel. Létezik egy un. ketoflu, vagyis ketonátha, ami a nevéhez méltóan influenzaszerű tünetekkel is járhat, de minél kevésbé drasztikus ez a megvonás, van átmenet, annyival simábban átvészelhető az első pár nap.

Én nem ajánlom mindenkinek a ketogén étrendet általában, mert a fánkok mögül nézve ez tényleg egy kemény és tarthatatlan diétánal tűnik. Jusson el az ember addig, hogy odafigyel, hogy számol, hogy csak azt a szénhidrátot eszi meg, ami nem üres kalória, hanem legalább tápanyag! Az én tapasztalatom alapján már egy lowcarb étrenddel is átalakul az ember, lehet vele fogyni, jobb a közérzet! Onnan már csak egy lépés a keto és addigra kiderül, hogy akarja-e ezt a lépést vagy sem!

Ha életmódot akarsz váltani, kezdj el odafigyelni arra, hogy mit eszel, mennyit és mennyit mozogsz! Egy lépésszámláló pár ezer forint. Ezeknek az információknak a birtokában tudsz igazán helyes döntést hozni!

4 comments on “A szénhidrátcsökkentett élet első lépései

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

17 − 2 =